سمن
فرهنگی اجتماعی
روز دانشجو مبارکباد ./

دانشجو روزت مبارک

به زودی

 شما میتوانید در وبلاگ ما نویسنده شوید .

و از این پس مطالب خود را جهت بار گذاری در وبلاگ شخصا"  تنظیم و ارسال نمایید . 

لطفا در صورت تمایل در قسمت نظرات ذیل همین مطلب بصورت خصوصی پیام بگذارید.  


برچسب‌ها:
ارسال توسط مرکز

 در صددیم بمنظور بررسی تاریخ و خاطرات خرمشهر قدیم و احیای سنتها و آداب و رسوم حسنه مردم اصیل خرمشهر ، نشستهایی را به شکل کاملا جذاب پس از هماهنگی های لازم در محلات برگزار نمائیم .

لذا شایسته است از هم اکنون یک سازمان مردم نهاد در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری تاسیس گردد .

از همه عزیزانی که علاقمند به فعالیت در این زمینه هستند تقاضا می کنیم از طریق ثبت و ارسال نام و نام خانوادگی خود در قسمت نظرات در ذیل این مطلب و یا ارسال در واتساپ به شماره 09166300747 اعلام عضویت نمایند . 


برچسب‌ها:
ارسال توسط مرکز

پروژه پژوهش اجتماعی تاریخ خرمشهر موصوف به (الله یا دیره هلی المحبوبه )

 

مقدمه :

تاریخ یکی از ارزشمندترین مقوله هایی است که همواره مورد توجه انسانها بوده و هست لذا برانیم با هدف انتقال تاریخ خرمشهر به نسل نو ، درآمدی بر تاریخ خرمشهر را آغاز نمائیم .

برای این کار مجبوریم جدا از تقسیمات کشوری بصورت کاملا" اختیاری کل خرمشهر را به 4 منطقه کلی

- محلات مرکزی( داخل شهر) تا ابتدای حوزه کارون و ابتدای پل نو

- محلات جزیره صلبوخ(مینو)

- محلات کارون

- محلات شلمچه بعد از پل نو

تقسیم کنیم و نام و محل و وجه تسمییه محلات و نهرها ، میادین ، تاسیسات ، باغات ، اماکن متبرکه ، شخصیتها و وقایع تاریخی و ...هر یک از مناطق 4 گانه را بیابیم .

گام اول (محلات بخش مرکزی( داخل شهر) تا ابتدای حوزه کارون و ابتدای پل نو

 آلبونائی /ام التلول/اردیبهشت / آرش / احمد زاده ( در مولوی )-بوستان / پیشساخت / جدیده / چومه / حفار شرقی / حفار غربی / حیزان ( در مولوی ) / خمبه / دره / دربند شرقی / دربند غربی / دیزل آباد / داودی / زهیریه / سنتاب / سرحانیه سفلی / سرحانیه علیا / سوره / شاه عباس / شنه / صد دستگاه / طویجات / طالقانی / عباره / عشایر / غفار نصیری /( در مولوی) / فیلیه / فردوسی / کوتشیخ / کوی پلیس / کوی کوهدشت / کوی ارمغان / کوی آریا / کوی ایثار / کوی گمرک / کوی راه آهن / کاغذ آباد /گصبه منیعات / محرزی / منیخ / معموری ( در مولوی) / معمره صنگور/ منازل بهزیستی ( 200 واحدی ) / ناصر خسرو /

 

لطفامناطق ذکر نشده را در قسمت نظرات اعلام تا به لیست اضافه نمایئم .

 


برچسب‌ها:
ارسال توسط مرکز

 

          |      
         

             

هیات رئیسه سمنهای علمی پزوهشی خوزستان انتخاب شدند

اعضای هیات رئیسه شبکه تخصصی سمنهای علمی و پژوهشی استان خوزستان با برگزاری انتخاباتی در عصر روز یکشنبه 6 بهمن ماه 1393 انتخاب شدند

اعضای هیات رئیسه شبکه تخصصی سمنهای علمی و پژوهشی استان خوزستان با برگزاری انتخاباتی در عصر روز یکشنبه 6 بهمن ماه 1393 انتخاب شدند. قرار است حکم اعضای هیات مدیره  این شبکه تخصصی پس از انجام امور اداری توسط وزیر کشور ابلاغ شود.
 
انتخابات این شبکه با حضور جناب آقای رسولی مسئول تشکل های مردم نهاد استانداری خوزستان و مسئول امور توانمندسازی گروه های مردم نهاد استان خوزستان و نمایندگانی از سمنهای حوزه علمی و پژوهشی سراسر استان برگزار شد.
 
در این انتخابات حسین موتورچی، نماینده جمعیت پرسشگران جوان استان خوزستان  به عنوان مدیرعامل انتخاب شد.مهران شهرویی دبیر انجمن ذهن برتر جوان ایران به عنوان رئیس هیئت مدیره و فرزین نجفی پور دبیر کانون دانش پژوهان طلیعه ایرانیان به عنوان نائب رئیس هیات مدیره این شبکه انتخاب شدند. همچنین احمد سواری دبیر موسسه گستران متین نسل نوبه عنوان خزانه دار، بهروز پور سلیمانی دبیر انجمن شورای فناوری اطلاعاتبه عنوان عضو هیات مدیره انتخاب شدند.
 
توانمند سازی گروه های مردمی و افزایش مشارکت آنها یکی از سیاست های استاندار خوزستان است به گونه ای که پیش بینی می شود تعداد تشکل های مردم نهاد در خوزستان تا پایان امسال به 300 مورد افزایش یابد.
 
این شبکه برای نخستین بار است که در حوزه علمی و پژوهشی و در خوزستان ایجاد می شود. گفتنی است انجمن هایی می توانند در شبکه عضویت داشته باشند که مجوز آنها از وزارت کشور و یا وزارت ورزش و جوانان کسب کرده باشند. 

 

 


برچسب‌ها:
ارسال توسط مرکز
تاريخ : چهار شنبه 9 اسفند 1386برچسب:,

امروز صبح راس ساعت 9 مراسم افتتاحیه گردهمایی وارثون (جهاد ، ایثار ، شهادت ) در هتل کاروانسرای آبادان با حضور دبیران سازمانهای مردم نهاد اعزامی از سراسر کشور برگزار گردید . در این همایش علاوه بر حضور جناب آقای زارعی مدیر مشارکتهای سازمانهای مردم نهاد وزارت ورزش و جوانان ، حضور جناب آقای حائری مدیر کل اجتماعی استانداری خوزستان ، جناب آقای گرشاسبی مدیر کل ورزش و جوانان استان خوزستان ، جناب آقای نصیری معاونت محترم جوانان استان خوزستان ، همچنین اساتید و مدرسان توانمند کشوری ، مدیران و فرماندهان محلی شهرستان آبادان نیزحضور داشتند . در این بین فقط جناب آقای طاهر زاده رئیس محترم اداره ورزش و جوانان خرمشهر در این گردهمایی حضور داشتند که این مطلب جای تعجب است . برگزاری کارگاههای توانمند سازی در قالب امور فرهنگی و اجتماعی ، فضاهای مجازی و راههای مقابله با جنگ نرم از جمله برنامه های شاخص این گردهمایی بود .

ضمنا" در مراسم اختتامیه این گردهمایی راس ساعت 9 صبح با حضور کلیه دبیران سمنها در مشهد شهدای شلمچه  دبیر جمعیت پرسشگران جوان برای چند دقیقه در مزار شلمچه با موضوع ماهیت بخشی و نگاه ملی به خرمشهر از سوی هموطنان ایرانی به ایراد سخنرانی بپردازد .

 


برچسب‌ها:
ارسال توسط مرکز

امروز ساعت 4 عصر یکی از اراذل و اوباشی که گویا سوابقی از قبیل زورگویی ، جرح و ضرب مامور و مردم و ... را به  خود اختصاص داده است با حکم قضایی توسط مامورین نیروی انتظامی خرمشهر در ملاء عام به مردم شناسایی و ضمن توقف در مرکز شهر (میدان مطهری)و مسجد جامع نسبت به گرداندن مجرم در سطح شهر نیز اقدام گردید . برای این موضوع تحلیلی نیز ارائه خواهد شد .


برچسب‌ها:
ارسال توسط مرکز

من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق

جناب آقای سید محمد علی عدنانی

فرزند رشید مرحوم آیت الله سید علی عدنانی غریفی (ره)

باسلام

صمیمانه از حضرتعالی و هیئت محترمه عدنانی بدلیل اطلاع رسانی بموقع زوار امام حسین (ع) و برگزاری 5 دسته بزرگ (موکب) عزاداری در کربلای معلی و معرفی و انتقال آداب و رسوم و فرهنگ و عشق و علاقه مردم خرمشهر به سید و سالار شهیدان و ائمه اطهار که در روز اربعین حسینی در منظر عامه مردم از کشورهای محتلف صورت پذیرفت ، تقدیر و تشکر بعمل می آید . امید است با همت همه دلسوزان و عاشقان مکتب حسینی هر ساله این حرکت زیبا و موثر در کربلا برگزار گردد .

سازمان مردم نهاد جمعیت پرسشگران جوان


برچسب‌ها:
ارسال توسط مرکز

 

خبرگزاری فارس: یزله عشایر جنوب خوزستان حرکت کاروان سفینة‌النجاة را متوقف کرد
 

غیر قابل توصیف است باورش برای من سخت است ، چقدر عشق؟ چقدر محبت ؟وچقدر دلبستگی میخواهد تا چنین اتفاقی بیوفتد ؟ اتفاقی وصف نشدنی در تاریخ تشیع خرمشهر بار دیگر به ثبت رسید و همگان را خیره خود کرد .البته مردم خرمشهر همیشه ارادت خود به اهل بیت عصمت و طهارت علی الخصوص ابا عبدالله الحسین(ع) را ثابت کرده اند - درود خدا بر شما مردم شریف ، نجیب و ولایتمدار خرمشهر و جزیره مینو خوشا به سعادت شما مردم دلباخته امام حسین (ع) و محبین اهل بیت عصمت و طهارت ، زندگیتان با نشاط و عمرتان با سعادت سپری شود...
 

 

جهت مشاهده دیگر تصاویربر ادامه مطلب کلیک کنید .

 

 

 


برچسب‌ها:
ارسال توسط مرکز

 

برنامه نظافت عمومی معابر و کوچه های خرمشهر با مرکزیت امام جمعه محبوب و مردمی شهرستان خرمشهر و حضور فعال روحانیت معزز - شهردار و نیروهای تلاشگر شهرداری - جمعی از بسیجیان و نیروهای مردمی صبح روز سه شنبه راس ساعت ۶:۳۰ در خرمشهر اجرا گردید .

در این فعالیت نمادین شخص امام جمعه خرمشهر ضمن به تن کردن جلیقه شهرداری با در دست گرفتن ابزار نظافت شخصا" معابر برخی از نقاط شهر را پاکیزه کرد . شایان ذکر است مهندس کارآموزیان شهردار محترم و جناب آقای نعیم حمید ریاست محترم شورای شهر و جمعی از مسئولین شهری نیز ضمن استفاده از جلیقه پر افتخار شهرداری ، در این برنامه شرکت فعال داشته اند - موسوی امام جمعه مردمی خرمشهر ، مردم این شهر را به وجد رسانده و مشارکت مردم را افزایش داده است این اقدام از سوی ایشان برای مردم خرمشهر تازگی دارد ما مطمئنیم که ایشان قلبا" دوستدار پاکیزگی و معتقد به همکاری و مشارکت مردم  جهت رهایی از معضلات و آسیسب های اجتماعی خرمشهر است .  

 



 

برچسب‌ها:
ارسال توسط مرکز
آخرین مطالب
صفحه قبل 1 صفحه بعد